sobota 7. decembra 2019

Arthur C. Clarke - 2001: Vesmírna odysea

Mám taký dojem, že som túto knihu ako teenager už čítal. Ale môže sa mi to kľudne mýliť aj s filmom. Keďže som knihu čítal s takýmto odstupom od filmu, tak film sa mi javí ako dosť verná podoba knihy. Pán Kubrick odviedol dobrú prácu.

Asi to aj tak už všetci poznáte, ale len pre poriadok. Našu planétu v ďalekej minulosti, keď sme ešte boli len zberači, navštívili mimozemšťania a zanechali tu monolity. Čierne ako temná hmota vesmírna. Tie pracovali pomaly, ale isto. Pretvárali myslenie primátov a napomohli k ich vývoju v zložitejšie organizmy, schopné analytického myslenia. Strih a sme v súčastnosti na mesiaci, kde ľudia vykopali podobný monolit. Po strete so slnečným žiarením vydá jeden veľký signál a ľudia pátrajú, prečo a akým smerom bol vyslaný. Cieľ je Saturn.
Týmto smerom vyšlú raketu a to už je príbeh knihy, ktorý je zakončený ozaj veľkolepo a nie som si istý, že som ho vôbec pochopil. Ale to bol vlastne dôvod prečo som znova čítal jednotku. Mám už aj pokračovania a na tie sa chystám, nech to mám komplet ucelené a za sebou.

4/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára