sobota 31. októbra 2020

Howard Phillips Lovecraft - V horách šílenství

 Toto je ozaj šialená kniha. Už som raz čítal knihu od HPL a pamätal som si štýl akým je napísaná, ale očividne som zabudol aké utrpenie v sebe skrýva. Prvé poviedky boli celkom krátke a bola to pohoda, užíval som si to. Potom ale prišli posledné dve dlhé poviedky a tu začalo to spomínané šialenstvo. Šialenstvo v podobe opisov prostredia, pocitov a spomienok vyprávača. Tieto opisy sa tiahli na niekoľko stránok a pritom sme sa nepohli z miesta. Toto utrpenie viedlo k čítaniu iba prvých slov z vety a hneď som skákal na ďalšiu s pocitom, že aj tak som o nič neprišiel. A bolo to tak. Doslova horor, ale veď majstra tohto oboru som práve čítal...

Napriek tomu som chcel mať ucelený zážitok zo sveta Ctulhu a Prastarých, čo sa mi splnilo. Aspoň viem ako to bolo a kam to smeruje. Je to fascinujúci vesmír čo pán HPL vytvoril. Vesmír strachu, ohromenia a malosti človeka v porovnaní s ním. Ale je to hlavne za mnou.

3/5



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára