štvrtok 2. septembra 2021

Stephen King - Temná veža VII. - Temná veža

 Záverečný diel série o Rolandovi Deschainovi z Gileádu, ktorý na ceste k Veži prešiel kus cesty, stretol veľa zaujímavých ľudí a zažil neskutočné dobrodružstvá. A ja už môžem povedať, že cesta, ako to už býva, bola zaujímavejšia ako cieľ. 

Posledná kniha bola... no... dosť nezáživná. Chvíľami mi to pripadalo ako že autor sa snaží napchať do knihy čo najviac balastu, aby bola čo najhrubšia, ale podstata príbehu je utláčaná do úzadia. To množstvo nepodstatnej vaty, už ma štvalo. Kniha je z dvoch tretín nuda. Záver Rolandovej jazdy vôbec nestojí za to. Najlepšie diely boli "Čarodejník a Sklo" a ""Vlky z Cally". Boli to porovnateľne hrubé knihy, ale zábavy a upútanosti na dej v nich bolo neporovnateľne viac. 

Takže sedmička bola ozaj sklamanie. Trochu som sa toho aj obával, lebo taký veľký epos je fakt ťažké zmysluplne zakončiť. Napriek tomu sa mi Rolandove zakončenie v knihe páčilo. Neurazilo, ale ani nenadchlo. Ale asi nemal autor na výber. Toto bol taký kompromis ako to uzavrieť, aj keď bolo vidno, že s tým sám bojoval. 

Ak by som mal niečo poradiť budúcim čitateľom, tak je to: užívajte si tú jazdu, ktorú vám King napísal. Je to fascinujúce a zábavné. Hlavne nezabúdajte, že Cesta je vždy dôležitejšia ako Cieľ, lebo len vývoj nás niečo naučí, nie výsledok. Cieľ je len závan odľahčenia od bremena.

Muž v čiernom unikal cez púšť a pištoľník kráčal v jeho stopách.

3/5



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára