sobota 31. mája 2014

cesta šiesta

Dnes som musel robiť moju najneobľúbenejšiu činnosť na svete. Nakupovanie oblečenia. Je to pre mňa asi najstresujúcejšia vec akú poznám. Keď prídem do takého obchodu, tak som stratený. A to doslova. Preto, v záujme zachovania mojej príčetnosti čo najdlhšie, chodím do týchto obchodov v sprievode inej osoby.
Máme zadaný cieľ nákupu. Rifle. Po príchode sa snažím držať za mojím sentinelom v čo najkratšom možnom odstupe a slepo ho následujem. Decentne sa vyhýbam iným kupujúcim, aby som nenarušil v tých úzkych čínskych regálouličkách ich osobný priestor. Robím to po vzore, čo nemáš rád ty, nerob druhým. 
Sú dve možnosti. A to, že cieľ nákupu nájdeme sami, alebo si vypýtame nápovedu. Tá je za jedného bludišťáka. Potrebovali sme ju.
Keďže som po chorobe schudol desať kilo a vypadám ako chodiaca reklama na príspevok do Afriky pre Unicef, tak bol celkom problém nájsť cielený tovar. Po prehrabaní sa haldou tovaru a výdatnej pomoci miestneho známeho vietnamca, ktorý je paradoxne zamestaný v čínskom obchode, sme zopár kúskov našli.
Dal som sa ich skúšať. Polovička mi samozrejme bola veľká a keď som si ich obliekol, zapol a pustil, tak sa mi ladne zosunuli ku kotníkom. No fasa. Našťastie boli medzi nimi aj vhodné kúsky na laty ako som ja. Držali na mne ako prilepené. 
Víťazoslávne sme sa presunuli k pultu, kde to pani namarkovala a šupla nám to do kúlovej zelenej tašky. Misia splnená. Dúfam, že mám na ďalší rok pokoj.

Múdro na záver: V stresových situáciach majte vždy pri sebe človeka, na ktorého sa môžete spoľahnúť. V najhoršom mu budete kryt chrbát, keď bude stáť v čelnej línii on. 

1 komentár: