pondelok 4. marca 2019

Howard Phillips Lovecraft - Šepot ve tmě

Zbierka poviedok, za svojho života neuznaného autora, je mojou prvotinou z jeho pera. Dlho som o ňom čítal a konečne som sa k nejakej aj dostal.
Očakával som čosi na spôsob E. A. Poa, ale dostal som niečo iné, aj keď podobné. Lovecraft je vo svojich poviedkach prísne opisový. Veľa dialógov v nich niet. Opisuje situácie na hrane reality, vytvára mysteriózny svet, ktorý obývajú démonické bytosti vyhnané zo Zeme v pradávnych dobách a snažiace sa opäť sem navrátiť.
Niektoré poviedky sa čítali dobre, dej plynul a človeka vtiahol do seba. Niektoré, hlavne posledná najdlhšia poviedka, bola miestami až utrpením. Dlhé opisy deja, miesta a postáv ma dosť ubíjali. Nad hladinou ma držal len ústredný motív všetkých poviedok, tajomno a démoni čakajúci na ľudské obete. Pocit strachu sa ale nedostavil. Bol to len taký slabý nádych tajomna v pozadí. Škoda. Možno keby sa dostala kniha ku mne v mojich pubertálnych rokoch, mala by väčší efekt.

2/5
9. októbra 2017

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára