pondelok 4. marca 2019

Jozef Karika - Priepasť

Na ďalšiu zimomravú knihu od Kariku som sa fakt tešil. Vysokú latku nasadil v Strachu a Trhline, Tma bola slabšia. Tešil som sa a zároveň aj obával.

Príbeh sa odohráva vo Vysokých Tatrách v jednej rokline. Zo začiatku, ako sme zvyknutí, je nádielka historických a zemepisných faktov, čiže google a mapy prídu vhod  Len aby si človek utvoril predstavu o teréne, v ktorom sa bude pohybovať.
Prvá polovička knihy ma bavila a vypadalo to, že to bude super. Potom nastal doslova chaos. Ale v dobrom. Človek to musí prečítať na pár krát, aby vystihol to čo sa snažil Karika popísať. Ten chaos, ktorý sa odohrával v hlave hlavného hrdinu je neopísateľný. Doslova som to s ním prežíval.
Koniec je... očakávateľný, ale dal sa.
Ale takto s odstupom, asi mesiac, hodnotím knihu dosť priemerne. Vôbec som sa nebál, ani náznak nejakého strachu. Je to skôr len o tom opise stavu myšlienok v beznádejnej situácii. To Karika vystihol. Takže som trochu sklamaný. Dobré, ale nie ako prvé dve knihy, čo som vymenoval.

3/5
8. decembra 2018

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára